Problem z klientem MSTSC ( zrywanie sesji połączenia ) – Połączenie pulpitu zdalnego ( po aktualizacji w Lutym 2025 )

Rozwiązanie problemu z rozłączaniem klienta MSTSC (Remote Desktop Client)

Jeśli napotykasz problem z klientem MSTSC (Remote Desktop Client), który polega na ciągłym rozłączaniu po kilku sekundach i wyświetlaniu komunikatu o ponownym połączeniu, możliwym rozwiązaniem jest wykonanie poniższych kroków w systemach Windows 10 / Windows 11.

Przyczyna problemu

Problem wynika z jednej z aktualizacji systemu Windows oznaczonych jako:

  • KB5050094
  • KB5051987

Sposób rozwiązania

  1. Zmiana ustawień zasad grupy:
    • Otwórz aplikację „Edytor lokalnych zasad grupy” (gpedit.msc).
    • Przejdź do:
      Konfiguracja komputeraSzablony administracyjneKomponenty systemu WindowsUsługi pulpitu zdalnegoKlient usługi Podłączanie pulpitu zdalnego.
    • Znajdź opcję „Wyłącz protokół UDP na kliencie” i ustaw ją na Włączone.
  2. Odinstalowanie problematycznych aktualizacji:
    • Uruchom Wiersz polecenia jako administrator i wykonaj następujące komendy
    • wusa /uninstall /kb:5051987
    • wusa /uninstall /kb:5050094

Po wykonaniu powyższych kroków problem z rozłączaniem powinien zostać rozwiązany.

Dodaj komentarz