WZÓR UMOWY NA OBSŁUGĘ INFORMATYCZNĄ

Szukasz wzoru umowy na obsługę informatyczną? Proponuje wykorzystanie ogólnego wzoru :

UMOWA SERWISOWA

Zawarta w zzz w dniu zzz

pomiędzy:

XXXX

zwany w dalszej treści umowy „Zleceniobiorcą”,

a

YYYY

Reprezentowanym przez ZZZZ

zwana dalej „Zleceniodawcą”.

§1

Przedmiotem niniejszej umowy jest świadczenie na rzecz Zleceniodawcy:

  1. Usług serwisowych i doradczych w postaci sprawowania opieki i nadzoru nad: jednostkami roboczymi PC, serwerami, siecią LAN i łączem internetowym WAN oraz innym sprzętem IT znajdującymi się u Zleceniodawcy w szczególności polegających na:
    1. rozbudowie i modernizacji sieci i jednostek PC zgodnie z zamówieniem Zleceniodawcy zaakceptowanym przez Zleceniobiorcę w drodze pisemnej, w tym za pośrednictwem     e-mail,
    1. udzielaniu wsparcia telefonicznego lub za pośrednictwem e-mail w rozwiązywaniu ewentualnych problemów dotyczących: sprzętu PC, funkcjonowania sieci LAN lub łącza internetowego WAN oraz innego sprzętu IT oraz oprogramowania w postaci:
      1. instalacji i konfiguracji,
      1. interpretacji komunikatów o zaistniałych błędach,
      1. identyfikacji przyczyn nieprawidłowego działania,
      1. rozwiązywania identyfikowanych problemów,
      1. podstawowych wyjaśnień odnoszących się do definicji,
    1. wdrażaniu nowego istniejącego oprogramowania (na przykład: Optima),
    1. codziennym wykonywaniu kopii zapasowych danych z serwera
  2. Usług serwisowych w postaci sprawowania opieki i nadzoru nad komputerami wykorzystywanymi przez pracowników Zleceniodawcy,
  3. Usług serwisowych w postaci sprawowania opieki i nadzoru nad komputerami, siecią LAN          i łączem internetowym WAN znajdującymi się w siedzibie Zleceniodawcy,
  4. Analizy i udzieleniu stosownej pomocy w obniżeniu kosztów telekomunikacyjnych oraz innych kosztów IT,
  5. Dostawy sprzętu komputerowego dla Zleceniodawcy, której zakres i warunki zostaną każdorazowo określone w zaakceptowanym przez Strony zamówieniu.

§2

  1. Zleceniobiorca oświadcza, iż dochowa należytej staranności w działaniach podejmowanych       w celu realizacji przedmiotu niniejszej umowy.
  2. Zleceniobiorca oświadcza, że posiada wiedzę, doświadczenie oraz niezbędne zaplecze sprzętowe, materiałowe oraz personalne w zakresie obsługi informatycznej oraz nadzoru teleinformatycznego.

§3

  1. Wsparcia, o którym mowa w § 1 ust. 1 lit. b) Zleceniobiorca zapewni w dni robocze w godzinach od 7:00 do 23:00.
  2. Wszelkie zmiany konfiguracyjne w oprogramowaniu, Zleceniobiorca będzie dokumentował, a dokumentację w/w konfiguracji przekaże Zleceniodawcy w wersji elektronicznej na koniec miesiąca, w którym zmiana nastąpiła.
  3. Zleceniodawca wyraża zgodę na ustanowienie dla Zleceniobiorcy zdalnego dostępu do serwera oraz stacji PC na potrzeby realizacji przedmiotu umowy.
  4. Zleceniodawca zobowiązany jest do zapewnienia Zleceniobiorcy właściwego dostępu do sprzętu i pomieszczeń na czas niezbędny do wykonania przedmioty umowy w uzgodnionym przez Strony terminie.

§4

  1. Zleceniobiorca zobowiązany jest  do niezwłocznego usunięcia awarii, usterek bieżących i innych problemów dotyczących hardwaru, a w przypadkach uzasadnionych najdalej w terminie 2 dni roboczych lub uruchomienia rozwiązań zastępczych w ciągu 2 dni roboczych liczonych od dnia otrzymania w drodze e-mailowej informacji o zaistniałym problemie                  i udostępnienia sprzętu i pomieszczeń przez Zleceniodawcę zgodnie z § 4 ust.2. Natomiast wszelkie awarie, usterki, czy inne problemy dotyczące oprogramowania Zleceniobiorca zobowiązany jest usuwać na bieżąco bez najmniejszej zwłoki.
  2. Zleceniodawca, gdy będzie to konieczne obowiązany jest niezwłocznie udostępnić dostęp do sprzętu i pomieszczeń na czas niezbędny do usunięcia awarii, usterki lub uruchomienia rozwiązań zastępczych, o których mowa w ust. 1. Za nieuzasadniony brak dostępu do sprzętu i pomieszczeń po stronie Zleceniodawcy, Zleceniobiorca nie ponosi ujemnych skutków prawnych.
  3. Zgłoszenia o zauważonych awariach oraz usterkach mogą być przesyłane 24 godziny na dobę na wskazany poniżej adres e-mail osoby podanej do kontaktu po stronie Zleceniobiorcy lub poprzez platformę WWW do której dane zostaną przesłane w formie elektronicznej.
  4. Zleceniobiorca przyjmuje w/w zgłoszenia w dni robocze w godzinach 7:00 – 23:00.
  5. W przypadku konieczności wymiany sprzętu, w tym podzespołów, wszelkie jego koszty zakupu ponosi Zleceniodawca, po wcześniejszym wyrażeniu zgody, na podstawie przedstawionych przez Zleceniobiorcę faktur VAT Proforma lub oferty cenowej.

§5

  1. W przypadku uzasadnionego niezadowolenia Zleceniodawcy z jakości otrzymanej usługi służy mu prawo wniesienia pisemnej reklamacji wysłanej za pośrednictwem pocztowego operatora publicznego listem poleconym z potwierdzeniem odbioru na wskazy adres Zleceniobiorcy lub na adres e-mail (XXX).
  2. Reklamacja będzie rozpatrzona w terminie 14 dni liczonych od daty jej otrzymania przez Zleceniobiorcę. 

§6

  1. Zleceniobiorca nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone wadliwym działaniem zewnętrznych łączy teletransmisyjnych, przerwami energii elektrycznej i innych zdarzeń, na które Zleceniobiorca nie ma wpływu.

§7

  1. Postanowienia niniejszej umowy wchodzą w życie w dniu jej podpisania przez Strony.

§8

  1. Po wykonaniu rozbudowy lub modernizacji przedmiotu umowy Zleceniobiorca zobowiązuje się dostarczyć w ciągu 7 dni Zleceniodawcy niezbędne instrukcje, klucze licencyjne, jak również opis wymagań sprzętu dla dostarczonego oprogramowania, oraz wszelkie konieczne dla eksploatacji informacje.
  2. Z realizacji niniejszej umowy za każdy kolejny okres rozliczeniowy, o którym mowa w ust.3 zostanie sporządzony raport serwisowy z przepracowanych roboczogodzin.
  3. Strony ustalają, iż okres rozliczeniowy wynosi jeden miesiąc kalendarzowy.

§9

  1. Strony ustalają, iż stawka za roboczogodzinę wynosi 100,00 zł netto powiększone o należny w dniu wystawienia faktury podatek VAT. W kwocie wynagrodzenia. Wynagrodzenie, o którym mowa w ust. 1, zostanie każdorazowo wypłacone na podstawie wystawionej na koniec miesiąca faktury VAT i dołączonego do niej przez Zleceniobiorcę protokołu odbioru, o którym mowa w § 9 ust. 2. 
  2. Wynagrodzenie wynikające z faktury VAT Zleceniodawca zapłaci przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zleceniobiorcę w fakturze VAT w terminie 14 dni, licząc od dnia   doręczenia faktury.
  3. Za dotrzymanie terminu zapłaty, o którym mowa w ust. 3, uważa się złożenie przez Zleceniodawcę w/w terminie polecenia przelewu.
  4. Faktura sprzedaży wraz z protokołem zostanie przesłana w dniu jej wystawienia na adres e-mail

§10

  1. Niniejsza umowa zostaje zawarta na czas nieokreślony.
  2. Każda ze Stron ma prawo rozwiązać niniejszą umowę z zachowaniem jednomiesięcznego okresu wypowiedzenia liczonego od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym miało miejsce skuteczne doręczenie wypowiedzenia.
  3. Zleceniodawca może rozwiązać umowę ze skutkiem natychmiastowym z winy Zleceniobiorcy, w przypadku, gdy niniejsza umowa jest wykonywana z rażącym naruszeniem jej zapisów.
  4. Strony zastrzegają dla wypowiedzenia formę pisemną pod rygorem nieważności.
  5. Wypowiedzenie rozumie się za skutecznie doręczone w dniu, w którym wpłynęło na wskazany w niniejszej umowie adres do korespondencji jednej ze Stron, lub z upływem terminu awizacji przesyłki operatora pocztowego.
  6. Wypowiedzenie jest skuteczne, jeżeli zostanie wysłane za pośrednictwem pocztowego operatora listem poleconym za potwierdzeniem odbioru.

§11

  1. W celu prawidłowego wykonania przez Zleceniobiorcę obowiązków wynikających z niniejszej Umowy i wyłącznie w zakresie niezbędnym dla wykonania przez Zleceniobiorcę takich obowiązków, Zleceniodawca powierza Zleceniobiorcy możliwość przetwarzania danych osobowych zawartych w systemach informatycznych Zleceniodawcy jednak wyłącznie w celu ewentualnej migracji, naprawy danych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych Wykonywanie przez Zleceniobiorcę operacji przetwarzania danych w zakresie lub celu przekraczającym zakres      i cel opisane powyżej wymaga każdorazowo pisemnej zgody Zleceniodawcy.

§12

  1. Strony zobowiązują się zachować w tajemnicy wszelkie informacje i dane uzyskane w związku z wykonywaniem przedmiotu umowy.
  2. W przypadku zmian personalnych osób biorących udział w realizacji przedmiotu umowy zastosowanie znajdą odpowiednio postanowienia określone w ust. 2.
  3. Strony zobowiązują się informować w formie pisemnej o wszelkich zauważonych nieprawidłowościach, mogących mieć wpływ na bezpieczeństwo informacji.
  4. Zleceniodawca odpowiada w czasie trwania umowy na zasadach ogólnych za szkodę wyrządzoną Zleceniobiorcy, zaś Zleceniobiorca analogicznie wobec Zleceniodawcy, w związku z ujawnieniem, przekazaniem, wykorzystaniem, zbyciem lub oferowaniem zbycia informacji      i danych, w tym danych osobowych pozyskanych w związku z realizacją przedmiotu umowy.

§13

  1. Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają pod rygorem nieważności formy pisemnej.
  2. Strony zobowiązują się informować siebie nawzajem o każdej zmianie swoich danych, w tym danych adresowych.
  3. Strony wyznaczają na piśmie swoich przedstawicieli odpowiedzialnych za realizację przedmiotu umowy, przy czym zmiany tych osób można dokonać z zachowaniem formy pisemnej.
  4. Osobami kontaktowymi ze strony Zleceniodawcy są: XXX
  5. Osobami kontaktowymi ze strony Zleceniobiorcy są: Dawid Sobieraj
  6. Wszelkie spory wynikające z niniejszej umowy będzie rozstrzygać sąd powszechny właściwy dla Zleceniodawcy.
  7. W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową znajdą zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego.

§14

  1. Umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednej dla każdej ze Stron.

Dodaj komentarz