Szukasz wzoru umowy na obsługę informatyczną? Proponuje wykorzystanie ogólnego wzoru :
UMOWA SERWISOWA
Zawarta w zzz w dniu zzz
pomiędzy:
XXXX
zwany w dalszej treści umowy „Zleceniobiorcą”,
a
YYYY
Reprezentowanym przez ZZZZ
zwana dalej „Zleceniodawcą”.
§1
Przedmiotem niniejszej umowy jest świadczenie na rzecz Zleceniodawcy:
- Usług serwisowych i doradczych w postaci sprawowania opieki i nadzoru nad: jednostkami roboczymi PC, serwerami, siecią LAN i łączem internetowym WAN oraz innym sprzętem IT znajdującymi się u Zleceniodawcy w szczególności polegających na:
- rozbudowie i modernizacji sieci i jednostek PC zgodnie z zamówieniem Zleceniodawcy zaakceptowanym przez Zleceniobiorcę w drodze pisemnej, w tym za pośrednictwem e-mail,
- udzielaniu wsparcia telefonicznego lub za pośrednictwem e-mail w rozwiązywaniu ewentualnych problemów dotyczących: sprzętu PC, funkcjonowania sieci LAN lub łącza internetowego WAN oraz innego sprzętu IT oraz oprogramowania w postaci:
- instalacji i konfiguracji,
- interpretacji komunikatów o zaistniałych błędach,
- identyfikacji przyczyn nieprawidłowego działania,
- rozwiązywania identyfikowanych problemów,
- podstawowych wyjaśnień odnoszących się do definicji,
- wdrażaniu nowego istniejącego oprogramowania (na przykład: Optima),
- codziennym wykonywaniu kopii zapasowych danych z serwera
- Usług serwisowych w postaci sprawowania opieki i nadzoru nad komputerami wykorzystywanymi przez pracowników Zleceniodawcy,
- Usług serwisowych w postaci sprawowania opieki i nadzoru nad komputerami, siecią LAN i łączem internetowym WAN znajdującymi się w siedzibie Zleceniodawcy,
- Analizy i udzieleniu stosownej pomocy w obniżeniu kosztów telekomunikacyjnych oraz innych kosztów IT,
- Dostawy sprzętu komputerowego dla Zleceniodawcy, której zakres i warunki zostaną każdorazowo określone w zaakceptowanym przez Strony zamówieniu.
§2
- Zleceniobiorca oświadcza, iż dochowa należytej staranności w działaniach podejmowanych w celu realizacji przedmiotu niniejszej umowy.
- Zleceniobiorca oświadcza, że posiada wiedzę, doświadczenie oraz niezbędne zaplecze sprzętowe, materiałowe oraz personalne w zakresie obsługi informatycznej oraz nadzoru teleinformatycznego.
§3
- Wsparcia, o którym mowa w § 1 ust. 1 lit. b) Zleceniobiorca zapewni w dni robocze w godzinach od 7:00 do 23:00.
- Wszelkie zmiany konfiguracyjne w oprogramowaniu, Zleceniobiorca będzie dokumentował, a dokumentację w/w konfiguracji przekaże Zleceniodawcy w wersji elektronicznej na koniec miesiąca, w którym zmiana nastąpiła.
- Zleceniodawca wyraża zgodę na ustanowienie dla Zleceniobiorcy zdalnego dostępu do serwera oraz stacji PC na potrzeby realizacji przedmiotu umowy.
- Zleceniodawca zobowiązany jest do zapewnienia Zleceniobiorcy właściwego dostępu do sprzętu i pomieszczeń na czas niezbędny do wykonania przedmioty umowy w uzgodnionym przez Strony terminie.
§4
- Zleceniobiorca zobowiązany jest do niezwłocznego usunięcia awarii, usterek bieżących i innych problemów dotyczących hardwaru, a w przypadkach uzasadnionych najdalej w terminie 2 dni roboczych lub uruchomienia rozwiązań zastępczych w ciągu 2 dni roboczych liczonych od dnia otrzymania w drodze e-mailowej informacji o zaistniałym problemie i udostępnienia sprzętu i pomieszczeń przez Zleceniodawcę zgodnie z § 4 ust.2. Natomiast wszelkie awarie, usterki, czy inne problemy dotyczące oprogramowania Zleceniobiorca zobowiązany jest usuwać na bieżąco bez najmniejszej zwłoki.
- Zleceniodawca, gdy będzie to konieczne obowiązany jest niezwłocznie udostępnić dostęp do sprzętu i pomieszczeń na czas niezbędny do usunięcia awarii, usterki lub uruchomienia rozwiązań zastępczych, o których mowa w ust. 1. Za nieuzasadniony brak dostępu do sprzętu i pomieszczeń po stronie Zleceniodawcy, Zleceniobiorca nie ponosi ujemnych skutków prawnych.
- Zgłoszenia o zauważonych awariach oraz usterkach mogą być przesyłane 24 godziny na dobę na wskazany poniżej adres e-mail osoby podanej do kontaktu po stronie Zleceniobiorcy lub poprzez platformę WWW do której dane zostaną przesłane w formie elektronicznej.
- Zleceniobiorca przyjmuje w/w zgłoszenia w dni robocze w godzinach 7:00 – 23:00.
- W przypadku konieczności wymiany sprzętu, w tym podzespołów, wszelkie jego koszty zakupu ponosi Zleceniodawca, po wcześniejszym wyrażeniu zgody, na podstawie przedstawionych przez Zleceniobiorcę faktur VAT Proforma lub oferty cenowej.
§5
- W przypadku uzasadnionego niezadowolenia Zleceniodawcy z jakości otrzymanej usługi służy mu prawo wniesienia pisemnej reklamacji wysłanej za pośrednictwem pocztowego operatora publicznego listem poleconym z potwierdzeniem odbioru na wskazy adres Zleceniobiorcy lub na adres e-mail (XXX).
- Reklamacja będzie rozpatrzona w terminie 14 dni liczonych od daty jej otrzymania przez Zleceniobiorcę.
§6
- Zleceniobiorca nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone wadliwym działaniem zewnętrznych łączy teletransmisyjnych, przerwami energii elektrycznej i innych zdarzeń, na które Zleceniobiorca nie ma wpływu.
§7
- Postanowienia niniejszej umowy wchodzą w życie w dniu jej podpisania przez Strony.
§8
- Po wykonaniu rozbudowy lub modernizacji przedmiotu umowy Zleceniobiorca zobowiązuje się dostarczyć w ciągu 7 dni Zleceniodawcy niezbędne instrukcje, klucze licencyjne, jak również opis wymagań sprzętu dla dostarczonego oprogramowania, oraz wszelkie konieczne dla eksploatacji informacje.
- Z realizacji niniejszej umowy za każdy kolejny okres rozliczeniowy, o którym mowa w ust.3 zostanie sporządzony raport serwisowy z przepracowanych roboczogodzin.
- Strony ustalają, iż okres rozliczeniowy wynosi jeden miesiąc kalendarzowy.
§9
- Strony ustalają, iż stawka za roboczogodzinę wynosi 100,00 zł netto powiększone o należny w dniu wystawienia faktury podatek VAT. W kwocie wynagrodzenia. Wynagrodzenie, o którym mowa w ust. 1, zostanie każdorazowo wypłacone na podstawie wystawionej na koniec miesiąca faktury VAT i dołączonego do niej przez Zleceniobiorcę protokołu odbioru, o którym mowa w § 9 ust. 2.
- Wynagrodzenie wynikające z faktury VAT Zleceniodawca zapłaci przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zleceniobiorcę w fakturze VAT w terminie 14 dni, licząc od dnia doręczenia faktury.
- Za dotrzymanie terminu zapłaty, o którym mowa w ust. 3, uważa się złożenie przez Zleceniodawcę w/w terminie polecenia przelewu.
- Faktura sprzedaży wraz z protokołem zostanie przesłana w dniu jej wystawienia na adres e-mail
§10
- Niniejsza umowa zostaje zawarta na czas nieokreślony.
- Każda ze Stron ma prawo rozwiązać niniejszą umowę z zachowaniem jednomiesięcznego okresu wypowiedzenia liczonego od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym miało miejsce skuteczne doręczenie wypowiedzenia.
- Zleceniodawca może rozwiązać umowę ze skutkiem natychmiastowym z winy Zleceniobiorcy, w przypadku, gdy niniejsza umowa jest wykonywana z rażącym naruszeniem jej zapisów.
- Strony zastrzegają dla wypowiedzenia formę pisemną pod rygorem nieważności.
- Wypowiedzenie rozumie się za skutecznie doręczone w dniu, w którym wpłynęło na wskazany w niniejszej umowie adres do korespondencji jednej ze Stron, lub z upływem terminu awizacji przesyłki operatora pocztowego.
- Wypowiedzenie jest skuteczne, jeżeli zostanie wysłane za pośrednictwem pocztowego operatora listem poleconym za potwierdzeniem odbioru.
§11
- W celu prawidłowego wykonania przez Zleceniobiorcę obowiązków wynikających z niniejszej Umowy i wyłącznie w zakresie niezbędnym dla wykonania przez Zleceniobiorcę takich obowiązków, Zleceniodawca powierza Zleceniobiorcy możliwość przetwarzania danych osobowych zawartych w systemach informatycznych Zleceniodawcy jednak wyłącznie w celu ewentualnej migracji, naprawy danych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych Wykonywanie przez Zleceniobiorcę operacji przetwarzania danych w zakresie lub celu przekraczającym zakres i cel opisane powyżej wymaga każdorazowo pisemnej zgody Zleceniodawcy.
§12
- Strony zobowiązują się zachować w tajemnicy wszelkie informacje i dane uzyskane w związku z wykonywaniem przedmiotu umowy.
- W przypadku zmian personalnych osób biorących udział w realizacji przedmiotu umowy zastosowanie znajdą odpowiednio postanowienia określone w ust. 2.
- Strony zobowiązują się informować w formie pisemnej o wszelkich zauważonych nieprawidłowościach, mogących mieć wpływ na bezpieczeństwo informacji.
- Zleceniodawca odpowiada w czasie trwania umowy na zasadach ogólnych za szkodę wyrządzoną Zleceniobiorcy, zaś Zleceniobiorca analogicznie wobec Zleceniodawcy, w związku z ujawnieniem, przekazaniem, wykorzystaniem, zbyciem lub oferowaniem zbycia informacji i danych, w tym danych osobowych pozyskanych w związku z realizacją przedmiotu umowy.
§13
- Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają pod rygorem nieważności formy pisemnej.
- Strony zobowiązują się informować siebie nawzajem o każdej zmianie swoich danych, w tym danych adresowych.
- Strony wyznaczają na piśmie swoich przedstawicieli odpowiedzialnych za realizację przedmiotu umowy, przy czym zmiany tych osób można dokonać z zachowaniem formy pisemnej.
- Osobami kontaktowymi ze strony Zleceniodawcy są: XXX
- Osobami kontaktowymi ze strony Zleceniobiorcy są: Dawid Sobieraj
- Wszelkie spory wynikające z niniejszej umowy będzie rozstrzygać sąd powszechny właściwy dla Zleceniodawcy.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową znajdą zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego.
§14
- Umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednej dla każdej ze Stron.